Baba mama torna gyakorlatok - élmény babának, mamának!

Mert mozogni jó, és gondolj csak bele, a legklasszabb tornaeszközre tettél szert. Miért is? Ahogy telnek a napok, apró súlyzóid egyre nehezebbek lesznek, így egyre jobban erősíti izmaidat. Amikor már-már alig bírod a tornát, kapsz egy mosolyt, és ettől az utolsó gyakorlatokat is jó kedvvel végzed. Pihenéskor pedig néhány puszi is elcsattan, amit semmilyen másik tornaszer nem tud megadni neked.


Ez az elfoglaltság olyan, amit nem kötelező beépítened a napirendetekbe, ennek ellenére én mindenkinek javaslom. A sok feladathoz képest, amit egy baba születése után hirtelen meg kell tanulni és kell végezni, ez már csak játék.

Amellett, hogy a terhesség alatt felszedett kilókat segít eltüntetni, két nagy előnye van még:
-    Tudatosan tudod irányítani, fejleszteni gyermeked mozgáskoordinációját.
-    A közeli testkapcsolat miatt, könnyebben veszed észre az esetleg felmerülő problémákat, és azokra akár szakember segítségét is kérheted.

Baba mama torna: hogyan kezdj neki?

•    Gondold át magad és a baba szempontjából, melyik a legjobb időpont mindkettőtöknek.
•    Kérdezz meg szakembert, esetleg a neten nézz utána, mikor milyen feladatokat csinálhattok. Ebben segítségedre lehetnek még DVD-k is.
•    Szerezz be néhány színes eszközt, amiket használhatsz, így a gyakorlatokat is színesebbé teheted. (pl:színes takaró, labda, párna…stb.) Nagyon jó segédeszköz lehet a Pocifix baba mama párna.
•    Találj ki valami kellemes zenét, aminek jó ritmusa, de lágy zenéje van.
•    Figyelj arra, hogy a tornának legyen íve: bemelegítés, aktív torna, levezetés.

A baba életében itt is fontos a fokozatosság, eleinte csak két naponta 5-5 perc legyen az aktív idő. Ahogy telnek a napok, az időt nyújthatod, utána pedig minden nap is lehet játék időben. Amikor a lányom született még két hasonló korú baba volt a környéken, így anyukák összefogtunk, és hetente egyszer, kétszer együtt tornáztunk, így még izgalmasabb lett. És ezzel már a szocializációt is tanítod a babádnak.(keress a környékeden baba –mama klubbot, ott is találhatsz ilyen tornát.)

Baba mama torna: meddig csináld?

•    Javaslatom szerint soha ne hagyd abba, de ahogy telnek az évek, másképp fogtok együtt mozogni. Lehet közösen túrázni, bicajozni, korcsolyázni. De akár a táncóra is beleférhet, ha van a környéketeken néptánc oktatás, kiváló alkalom a közös mozgásra. Ha a kezdetektől együtt mozogtok, a későbbiekben is természetes és izgalmas lesz.

Baba mama torna gyakorlatok

o    A gyermeked fejlődése folyamatos, ahogy napról-napra többet tud, felfedezi saját testét, úgy lesz egyre aktívabb a közös tornában.
o    Eleinte csak fektesd, és játszd körül.
o    Ha már a fejét tudja tartani, megemelheted mint egy „mosolygós súlyzót”.
o    Amikor felfedezi a végtagjait, ezeket is bevonhatod, hol ide, hol oda adhatod a puszit, amikor a fekvőtámaszt csinálod.
o    Ha a gerincét is tartja stabilan, már a lábadra fektetve hintáztathatod.
o    Amikor már oldalára fordul, ezt is együtt gyakorolhatjátok.
o    Ha pedig felül és mászik is, már ő fogja megmutatni, melyik gyakorlatokat csináljátok együtt.
o    Addig csináld aktívan, még babád is élvezi, ha már kicsit fárad, kezd el a levezető gyakorlatokat.
o    Pontos gyakorlatok, edzés tervek meghatározásához feltétlenül kérj segítséget. Ezt megteheted baba-mama klubban, DVD-n keresztül, de a doktor néni és a védő néni is szívesen ad tanácsot, ha kérdezel.
o    A levezető gyakorlatba, feltétlenül mutasd meg a babának, a légző gyakorlatot. Tapasztalatom szerint ezt nagyon élvezik, és hamar csinálják is. Nagy előnye még, hogy megtanítod a helyes légzésre, így több oxigén jut szervezetébe, ami a tanulási folyamatokra nagyon pozitív hatással van.

 

Baba mama tornaA mozgásfejlődés lépései...

Pocifix babapárnával!

Olvass róla többet itt!

 

 

 
 

A jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk. Ennek a honlapnak a használatával Ön elfogadja a cookie-k használatára vonatkozó szabályzatunkat. Bővebben.

EU Cookie Directive Module Information