Hátfájás okai terhesség alatt - kezelése mivel lehetséges?

Szinte minden kismama be tudna számolni a terhesség által kiváltott derék- és hátfájás kínzó fájdalmáról. Ez körülbelül a várandós nők 50-70%-át érinti. Az azonban sokkal megoszlóbb, hogy kinél mikor jelentkezik, van akinek végigkíséri a terhesség teljes idejét, valakinek viszont csak a harmadik trimeszterben jelentkezik.

Hátfájás okai terhesség alatt

A legáltalánosabb, hogy a második trimeszterben bukkan fel ez a tompa, azonban igen kellemetlen fájdalom, ami a szülés felé haladva egyre intenzívebbé válik. De van megoldás a hátfájás enyhítésére, velünk egy cipőben járó terhes nők megismerése, tapasztalatok cseréjére. Jó megoldás a speciális kismama torna, ami a légzéstechnikák elsajátításában is segítséget nyújt.

 

A hátfájás kiváltója nagyrészt a testtömeg változása, idővel a súlypont megváltozása és a hormonális hatások, ugyanis jobban pihentetik az izmokat és az izomszalagokat a szervezeten belül. Azonban közrejátszhat a túlsúly és esetleges gerincproblémák, mint például a gerincferdülés, amik súlyosbíthatják a fájdalmat.  Az idő előre haladásával a hasizom már nem képes tartani a megnövekedett súlyt, emiatt a hátizmok is „besegítenek” az ellensúlyozásban.

 

Természetesen a terhesség ideje alatt az izomzat ugyanaz marad, csak nagyobb súllyal kell megbirkóznia, ami nagyon megterheli a gerincet és a csigolyákat. Ha folyamatosan odafigyelünk ez idő alatt a testtartásra, arra, hogy ha kell nehezebb dolgokat emelnünk, akkor azt hogyan tesszük, időt szánunk a megfelelő mozgásra, sétára, tornára, úszásra akkor azért enyhíteni lehet az elkerülhetetlen fájdalmat.

Terhesség alatti hátfájás kezelése

Esetleg fitneszlabdán való üldögéléssel is segíthetsz magadon, ami több szempontból is használható. Például úgy tudsz rajta ülni, hogy az tehermentesítse a gerincet és ez a magzat idegrendszerére is jó hatással van. Időnként lábtartónak is lehet használni, és ha a párod olyan, hogy esténként szívesen megmasszírozza elfáradt hátad, akkor is nagy hasznát tudod venni, hogy megtámaszd vele pocakod.

 

További jó tanácsok: a mindennapokban hordj lapos sarkú cipőt, ülésnél ne tedd keresztbe a lábadat, mert ez nem csak a vérkeringésnek nem tesz jót, de visszeret is okozhat és figyelj oda a napi folyadékmennyiségre is, napi 2-3 liter szénsavmentes ásványvíz fogyasztása nem csak önmagában egészséges, hanem abban is segít, hogy az ízületek rugalmasan tudjanak mozogni, ami szintén hozzásegít a fájdalom enyhítésében.

 

Pihenés közben arra is érdemes odafigyelni, hogy inkább kemény ágyon és oldalfekvésben pihenj, ebben az esetben nagy segítséget nyújt a Pocifix terhességi párna, ami egyben csökkenti a derék- és hátfájás tüneteit is. Tehát némi odafigyeléssel lehet megelőzni vagy enyhíteni a fájdalmat, hogy visszaemlékezve ezekre az időkre ne az elsők között, hanem csak zárójelesen jusson eszedbe ez a terhességgel járó kellemetlenség.

 

 

hátfájás terhességHátfájás terhesség alatt?

Segíthet a Pocifix!

Nézd meg itt hogyan!

 

Kismamák véleménye a párnáról, olvasd el itt!

 
 

A jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk. Ennek a honlapnak a használatával Ön elfogadja a cookie-k használatára vonatkozó szabályzatunkat. Bővebben.

EU Cookie Directive Module Information