Terhespárna használata: mikor és hogyan?

A terhesség különböző időszakaiban a kismama más és más alvási problémákkal küzd. Érdemes ezekről kicsit beszélni, mert ha felismerjük a testünkre ható változásokat, könnyebben oldjuk meg apró praktikákkal a pihenésünket.


Tudni illik, hogy ebben az időszakban az anyuka szervezetében komoly hormonális változások mennek végbe. Ezek leginkább az érzelmi életére vannak hatással. A jókedvből rekord idő alatt képes rossz kedvűvé válni. A megnövekedett progeszteronszint fáradtságot vált ki, így ebben az időszakban a legfáradékonyabb a terhes kismama.

 

A mellekben érzett fájdalom és a hirtelen megnövekedése is hozzájárul a kellemetlen éjszakákhoz, valamint a gyakori fürdőszoba látogatás is kihat az alvásra. Tehát az kismamák ebben az időszakban keveset alszanak.

Terhespárna használata - a terhesség első harmadára

•    Amikor csak tudsz és megteheted pihenj le.
•    Napközben és ne este idd meg a szükséges folyadék mennyiség nagy részét.
•    Többször egyél keveset, legyen nálad mindig valami rágcsálni való. Így elkerülheted az éhségből fakadó rosszullétet.
•    Célszerű bal oldaladon feküdni, mert így jobb a vérkeringés. A derekad és a pocakod alá helyezz Pocifix alvópárnát, ezzel is tehermentesítheted magad.
•    Ha teheted, ugyanabban az időben feküdj le, ezzel rendszerhez szoktatod a szervezeted, és jobban készül az alvásra, pihenésre.
•    Ha teheted, pihenj le délután is egy keveset.

Terhespárna használata - a második trimeszterben

Általában a kismamáknak a terhesség ezen időszaka a legkellemesebb, Ilyenkor a vetélés esélye jelentősen csökken, és a hányinger is elmúlik. Viszont a méh növekedése nyomja a rekeszizmot, így az összehúzódik. így légzési problémák adódhatnak, és ez okozhat alvászavarokat.  Ebben az időszakban még a rémálmok okozhatnak álmatlanságot, ez az idegi terhelés miatt van.


•    Az első trimeszterben kialakított szokásokat célszerű megtartani.
•    Pihenésnél a fejet célszerű magasan tartani, ehhez alkalmas a Pocifix ék alakból fakadó, fejemelő funkciója.
•    A gyomorégés elkerülése miatt kerüld a zsíros, erős ételeket.
•    Gyomorsav szintet tartsd alacsonyan, esetleg savlekötő (pl. Rennie) használatával.
•    A párnát most se felejtsd el oldalfekvésben használni.
•    Ha este keveset eszel, a rémálmok kevésbé fordulnak elő.

Terhespárna használata - a harmadik trimeszterben

Alvás szempontjából ez a legmegterhelőbb időszak. A nagy pocak miatt szinte nincs jó testhelyzet. Ezen kívül a gyakori vizeletürítés is kellemetlen. A magzat mozgolódása, csuklása is felébreszti az anyukát. Sok nő esetében ebben az időszakban megduzzad az orrjárat, így előfordulhat horkolás, ami szintén felébredést okozhat. A nappali lábterhelés éjszaka okozhat lábgörcsöket, ami szintén megakadályozza a pihenést.

 

•    A már kialakított szokásokat tartsd be. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a bal oldalon aludj, mert a szív irányában jobb a vérkeringés.
•    A terhes párnák ebben az időszakban már nagy szolgálatot tesznek. A Pocifix terhességi párna használata segíti a nagy pocakkal való kényelmest alvást, és a kipihent ébredést.
•    Szénsavas italokat teljesen iktasd ki.
•    Lábaidat emeld magasra, támaszd alá őket, így az izomgörcsök kevésbé jönnek elő.

Mikor és melyiket válasszam?

A terhesség ideje alatt nagyon hasznos szolgálatot tesz a terhespárna. A kereskedelmi forgalomba több ilyen párna is kapható.


1.    Tündér terhespárna
A várandóság ideje alatt segít a kismamának az éjszakai alvás könnyebbé tételében. A párnát kényelmes formára alakítva alátámaszthatjuk a hasat, a derekat. Lábaink alá helyezve a fellépő lábgörcsöktől szabadulhatunk meg. Ez a párna extra nagy méretű, henger alakú, a végein megkötési lehetőség van kialakítva. Huzata pamut (öko-texes anyag), lehúzható így könnyen tisztítható.
 

 

2.    Bertoni terhespárna
A terhesség utolsó időszakában tesz szintén jó szolgálatot. A hasad alátámasztására használhatod, a derekad és a lábad is tehermentesítheted, tetszés szerint formára alakíthatod. Alakja henger, végén megkötési lehetőséggel. Különböző színben kapható, pamuthuzata mosható 40 fokon.
 

 

3.    Holdpárnácska
Kényelmes szoptató és szabadidőpárna mikrogyöngyökkel. Kényelmes nyak és fejpárna, a pocak alá helyezve elősegíti a megnövekedett súly miatt a gerinc tehermentesítését. Ha lábaidat támasztod meg vele, a lábgörcsöktől is mentesítheted magad. Könnyen formálható, töltete homok finomságú mikrogyöngy, amit a sztreccs anyaggal kombináltak. A felülete selymes, amit plüss borítással értek el. Így képes felvenni bármilyen testhez idomuló formát.
 

 

4.    Stella terhespárna
A várandóság harmadik trimeszterében tud hasznos lenni. Segít a pocak, a derék és a lábak tehermentesítésében. Henger alakú töltete habosított mikro gyöngyök, ezzel tetszés szerint formázható. Pamut huzata mosható 40 fokon.
 

 

5.    Szopipárna
A párna egyik fő használati módja, hogy a kismamát segíti a terhesség utolsó időszakában a legkényelmesebb fekvő póz kialakításában. Tehermentesíteni tudja a derekat, a pocakot és az elnehezült lábakat. Alakja henger alakú, mikro gyöngyökkel töltött. Huzata leszedhető, 40 fokon mosható.
 

 

6.    Pocifix terhespárna

A többi párnával szemben ez a párna ék alakú, multifunkciós, anyaga rugalmas poliuretán lágyhab. Speciális kialakítása miatt biztosítja a kényelmes alvást, és segít megelőzni a derékfájás kialakulását. Használható utazás közben autóban, illetve bármilyen ülő helyzetben ahol a derekat szükséges megtámasztani.  Szülés után a szoptatáshoz, és a baba mozgásfejlődése idején lesz hasznos segédeszköz. A párnatest és a babyplüss huzat is könnyen tisztítható, mosógépben mosható. A rajta elhelyezett praktikus zsebbe papírzsebkendőt tehetsz, hogy mindig kéznél legyen, ha szükséges.

 

 

Probléma Neked is az álmatlanság és a derékfájás?

Segít a Pocifix!

Nézd meg hogyan!

Kismamák véleménye a párnáról, olvasd el itt!

 
 

A jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk. Ennek a honlapnak a használatával Ön elfogadja a cookie-k használatára vonatkozó szabályzatunkat. Bővebben.

EU Cookie Directive Module Information