Vas, folsav terhesség alatt

Vas terhesség alatt

A várandósság alatti fokozott vas-szükséglet fedezésére gyakran nem elegendő a tudatos, egészséges táplálkozás. A vashiány következménye lehet levertség, étvágytalanság, a teljesítmény csökkenése.

 

A vas létfontosságú nyomelem és az oxigén vérben való szállításában játszik fontos szerepet. A vas felszívódását a folsav és a C-vitamin nagymértékben elősegíti.

Vasat tartalmaznak főleg a húsok (máj és vese), a legtöbb hal, zöldségfélék (pl. spenót, kelbimbó, fejeskáposzta), gabonafélék, hüvelyesek és szinte valamennyi gyümölcsfajta.

Folsav terhesség alatt

Az elmúlt évtizedben igazolódott, hogy a fogamzás előtt és a terhesség alatt megfelelő folsavpótlással több súlyos magzati fejlődési rendellenesség kockázata jelentősen mérsékelhető. A terhesség korai szakaszában például a fejlődő embrió gerincét lezáró folyamat csak ennek jelenlétében megy végbe hibátlanul. Ezért  a várandós kismama számára mindenképpen ajánlott a folsav pótlása.

 

Szükséges a: fehérvérsejtek, a vörösvértestek, a vérlemezkék képzéséhez, az aminosavak, a nuklinsavak anyagcseréjéhez, a gyomor-bélrendszer és a szájnyálkahártya épségéhez.

 

Legjobb folsav forrásaink a máj, a leveles zöldségek (különösen a paraj), a gyümölcsök, és az élesztő.

 

Szeretnél jól aludni és kipihenten ébredni várandósság alatt is?

Akkor ez a kismama párna Neked készült!

Olvass többet róla itt!

 

 
 

A jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk. Ennek a honlapnak a használatával Ön elfogadja a cookie-k használatára vonatkozó szabályzatunkat. Bővebben.

EU Cookie Directive Module Information